Видео преглед на вестник Уикенд

петък, 17 ноември 2023 г.

Списание Жената днес

БРОЙ 11
НОЕМВРИ 2023


Светла Иванова, която ни зарежда с толкова много положителни вибрации!
Щастливата жена днес е тази, която има планове и мечти, убеждава ни тя




Щастливата жена днес е тази, която има планове и мечти, казва тя пред Алина Петрова




 Светла Иванова е огън-момиче! Тя е от онази рядка порода хора, сътворяващи реалността си с усмивка и радост, която привлича околните в орбитата й и ги прави съмишленици. Енергията и светлината, които струят от нея може би се дължат а 30-те години посвещение на йога, а може би душата си ги носи през сезоните на времето и свободно излъчва около себе си.


Тези дни Светла се завърна и на музикалната сцена – след над 10-годишна пауза. Новата й денс песен се казва „Нежна е нощта“ и вече се завъртя с пълна сила по музикалните канали, за да ни припомни вкуса на хубавата музика.


Клипът е сниман в Бали и България, а в него тя изглежда зашеметяващо щастлива и пръскаща положителна енергия. Остров Бали е специално място за Светла и поне два пъти годишно организира йога ритрийти именно там – заради високата вибрация на мястото и положителната енергия на балийците.


Светла Иванова има издадени 6 музикални албума и 7 книги за малки и големи. Завършила е „Предучилищна педагогика“ в СУ „Св. Климент Охридски“ и „Поп и джаз музика“ в Нов български университет. От 30 години активно се занимава с йога и медитация, а от 10 е преподавател.


Преподава в собственото й студио и солни стаи Salt&Art, както и на студентите в НМА от 5 години. Обучава инструктори по въздушна йога и тибетски пеещи купи. Водещ е на рубрики за йога в двете ни здравни телевизии Wness TV и Code Health TV. Майка е на 3 деца и е щастливо омъжена над 20 години.


Една жена, която сякаш с лекота сбъдва всичките си мечти, жена-вдъхновение с нестихваща и зареждаща околните енергия. Именно затова за пети път е на корицата на „Жената днес“ – винаги има какво ново да ни разкаже.


Песента „Нежна е нощта“, която пусна след може би над 10 години пауза, обещава да стане хит. Идеята за клипа е много оригинална, човек веднага запомня текста и мелодията. Разкажи ни повече как се роди. Ще се завърнеш ли за по-дълго на сцената? Кога беше последната ти изява на сцената?

Песента е написана от талантливата Жени Джамбазова. Стоеше в компютъра ми поне 10 години и знаех, че ще й дойде времето. През този период различни композитори са ми предлагали песни, които обаче не успяха да ме докоснат. Правенето на музика не ми е самоцел и не мога да създавам песен просто, за да имам. Хубавото е че, когато се облече в нов аранжимент, и то от хитмейкъри като Крум Георгиев и Иван Иванов, няма значение кога е написана самата музика. Текста направихме с Дони Василева. Искаше ми се да е нещо, в което моите приятелки и изобщо жените се разпознават. В него се говори за това как една жена се приготвя за среща, но както разбирате и от идеята за клипа, срещата се оказва с приятелки.


Тези събирания „по женски“ са много приятни, знаете.


Не случайно напоследък станаха много популярни, така наречените женски кръгове, които и аз правя често в студиото ми. Така се оформя една общност, която е силна, подкрепяща и зареждаща.



Снимахме в Бали с Geni Gede, който е фотограф и на снимките в интервюто тук. А тази за корицата е направена от моята приятелка и последна съквартирантка в Бали – Мария Денизова, на едно много хубаво място – Kopi Luwac Farm и Bali Swing, което всеки път, когато ходим в Бали, посещаваме. Красивата картинка на клипа дължа на още двама оператори в България, както и на любимите ми режисьори Васил Стефанов и Стефка Николова, с които работя от над 20 години. Но най-вече на  красивите ми приятелки и клиентки, които се снимаха в него. Някои са пътували с мен на йога ритрийти, ще видите и част от дамите 55+  от дългогодишната ми група по йога, а има и момичета, които просто дойдоха да се снимат без да се познаваме. Всяка от тях допринесе със своята естествена красота и индивидуалност и им благодаря от сърце.


Благодаря на Митко Димитров от „Планета Пайнер“ за подкрепата, както и на БГ Радио, на вас специално, на всички медии и най-вече последователи и приятели, които искаха да пусна нова песен. Благодаря на „Музикаутор“, че подкрепи с финансиране аудиото на „Нежна е нощта“, както и на всички мои клиенти, последователи и приятели, които дадоха своя принос за клипа. По време на снимките буквално събрах пари за повече от половината видео, така че мога да кажа, че този клип е подарък за мен от моите приятели и последователи. И мисля, че това е първият такъв проект изобщо в България,


което ме кара да се чувствам много обичана.


Последната ми изява беше това лято – на празника на розата, когато с моя колега Дамян Попов бяхме водещи на конкурса „Царица Роза“ и имахме музикална програма. След това аз на всеки йога ритрийт, който правя в България, винаги пея. Имам прекрасни спомени от Евксиноград, Варна, където бяхме през септември с над 40 човека. Сега след Бали подготвям още един коледен ритрийт през декември в Севлиево.


Защо направи толкова дълга пауза от поп музиката?

Поп-музиката остана на заден план в момента, в който станах майка за първи път. Спомням си едно от последните ми участия на Нова година. Беше в Правец и мислех, че ще успея да се прибера навреме, за да посрещна празника у дома. Не се получи по план и усещането да празнувам някъде другаде, а не със семейството ми, не ми хареса. Синът ми беше само на 2 месеца. В този момент си дадох сметка, че нищо не си струва толкова, колкото безценното време с любимите ми хора. И реших без колебание, че за този период от живота ми най-важното за мен е да не изпусна онези моменти в отглеждането и общуването с децата ми, които няма да се повторят.


Да имаш добра кариера като изпълнител изисква не просто да излезеш на сцената с грим и прическа. Зад имиджа и новите песни стои много труд и време за подготовка, инвестиране на средства в нова продукция, представяне на песните, и какво ли още не. Всъщност всяко нещо, което искаме да ни се получи, изисква време, грижа, отдаденост и труд. Затова пък имаме възможността да избираме кое да е то. Сърцето ни винаги знае правилния отговор. Нашите успехи, радост, мъка, обич, терзания и изобщо животът ни е в нашите ръце.


Йогата ли ти помага тогава да балансираш между кариера и семейство, да бъдеш еднакво добра в двете?

Колкото и да умея да балансирам между кариера и семейство, знам, че няма как да съм отдадена еднакво и на двете. Винаги на преден план е това, което поставяш като приоритет, за което полагаш труд. И поддържането на кариерата, и любовта са свързани с къртовски труд. Добре, че съм работохоличка.


Но йогата помага определено. Тя дава пътища и упражнения за това да бъдеш щастлив.



Ще споделиш ли поне някое от тях?

Да, едно от тях е да се усмихваш редовно. Мозъкът ни не разпознава изкуствената от истинската усмивка. Опитайте някой път. Елате на някоя от моите медитации и ще се убедите в ефекта.


Какво е за теб щастието?

Състояние, към което се стремя всеки миг. Щастието е най-голямото постижение в живота, което не зависи от материални и преходни неща. Трябва да се поддържа ежедневно и да не се отлага. И наистина йога дава много решения за това как да го постигаш.


Ти сякаш си оперирана от суета, въпреки че изглеждаш прекрасно. На какво дължиш този външен вид. Ген ли е или правиш нещо специално?

Полагам усилия, но всички са свързани само с естествената красота. Правя и преподавам йога за лице, медитирам, водя около 20 групови и индивидуални йога практики седмично, което си е една доста сериозна физическа активност. И винаги съм заета с нещо. Това ме държи мотивирана, будна и жизнена. Чувствам се по-смислена, позитивна, значима и радостна, когато ежедневно правя нещо, с което аз и хората около мен да се чувстваме щастливи. Когато имам планове, които следвам. И когато изхвърля егото ми в коша.



Ти си жена, която сякаш е постигнала всичко, което иска. С кой от твоите успехи се гордееш най-много и промени ли се през годините?

Според мен няма как да дойде този момент, в който да си помисля, че съм постигнала всичко. Надеждата и стремежът да постигаш все повече и повече са двигател. Гордея се с това, че не позволих на преходните неща като слава и пари да ме променят, че мога да живея с 2 и 200, че не съм използвачка, че работя от 15-годишна, че слушам сърцето си и не правя компромиси, че правя това, което искам и най-вече, че имам прекрасно семейство и много възпитани и добри деца. Най-голямото ми постижение в живота е, че се чувствам щастлива и се приемам такава, каквато съм. А само тогава, когато се чувстваме щастливи, можем да дадем и на другите щастие. Същото се отнася и за любовта, и за спокойствието, и за още много други неща. Изобщо това, което можем да дадем на другите е само това, което носим в себе си.


Разкажи ни повече за проектите си свързани с деца. Ти си завършила „Предучилищна педагогика“ и „Поп и джаз пеене“. Кое те вдъхнови да направиш проектите си за деца – песни, книги, медитации?

През изминалите години създадох 3 албума с детски „Вълшебни песнички“ и четири интерактивни книжки за родители и деца. Моите деца, както и тези, с които работя ежеседмично в детската градина, ме вдъхновиха да създам песнички за раздвижване и отпускане, каквито липсваха в България. Първият албум излезе по време на пандемията, когато всички учеха онлайн и липсваше движение. Много мои колеги учители започнаха да ги ползват в часовете по физическо. После песните се разпространиха бързо и между родителите и учителите в детските градини. Натрупаха буквално милиони гледания в YouTube.


Песничката „На пръсти“, която снимахме с дъщеря ми, е гледана над половин милион пъти.


Започнаха да ми пишат отзиви с благодарности стотици учители и родители от цялата страна. В обученията за преподаватели по йога за деца в БЙФ се изучават песничките, които създадохме с толкова много любов с колегата ми Константин Кучев. Обединих знанията и опита ми като йога учител, музиката и писането в проект, наречен „Тананикаща йога“. И трите албума бяха подкрепени от „Мюзикаутор“ и Национален фонд „Култура“ и много високо оценени. Песничките се лееха с лекота. Просто всяко нещо има своето най-подходящо време да се случи. А за мен това да се получават нещата леко и без усилия нещата и да бъдат подкрепяни е знак, че съм на правилния път. Важно е да правим това, което сърцето ни иска, на принципа на най-малкото съпротивление и да уловим точния момент.



През ноември ще водиш за четвърти път на йога ритрийт до Бали и плануваш пети догодина. Разкажи ни повече за Острова на боговете. Не ти ли омръзва?

Влюбвам се в Бали все повече и повече. Най-вече в усещането за спокойствие, липса на суета и простота на живота, което ми дава. Може да се сравни с чувството след йога практика.


Не мисля, че ще ми омръзне да се връщам там, както не би ми омръзнало да правя йога или да медитирам. Всеки път откривам нещо ново в Бали и колкото повече опознавам хората, обичаите им и разбирането им за живота, толкова повече ми харесва там. Като автор в „Жената днес“ сме публикували няколко теми, в които разказвам за Бали и вашите читатели могат да ги прочетат в сайта www.jenatadnes.com. Или да дойдат с мен да се убедят сами в следващия ми йога ритрийт през февруари-март 2024 година, за който имам вече запитвания, още преди да обявим датите. Благодаря за доверието на хората в мен и им гарантирам, че всеки път си изкарваме чудесно и с обещанието пак да се върнем.


Каква е твоята тайна на тази нестихваща енергия? Как самата ти се зареждаш и мотивираш?

За мен е важно винаги да имам план. Успешната, по-вярно е да кажа щастливата жена днес, е тази, която има постоянни планове и мечти. Не  голи амбиции. Тази, която действа, рискува и работи ежедневно за своето щастие. И после чрез вътрешния баланс и щастие, които е постигнала, прави и другите щастливи. И енергията, добрината и щастието се връщат многократно. Аз се зареждам и като общувам с позитивни и вдъхновяващи хора, прекарвам време сред природата, правя йога редовно и пътувам. Освен това наистина, колкото повече споделяме щастието, толкова повече хубави неща идват при нас.


Също така се опитвам да бъда благодарен човек.


Благодарна съм ежедневно, че се събуждам, че дишам, че мога да правя избори. Че имам подкрепата и свободата от най-близките ми хора да следвам пътя на сърцето си. Че имам истински приятели и чудесен екип. Във всичко, което правя, влагам много страст и любов. И давам всичко от себе си. Преди години си обещах, че ще дойде време, когато ще правя само това, което искам. И няма да се ограничавам в едно. Аз наистина се наслаждавам на всеки ден, всяка минута, всеки миг. Според мен няма за кога да отлагаме щастието, да правим компромиси, да губим време. Просто трябва да живеем всеки ден така, както бихме го живели, ако ни е последен.



Какви са следващите ти планувани проекти и какво ще пожелаеш на читателите ни?

Скоро отварям още едно йога студио и солни стаи в друг квартал на София.


Ще ви изненадам и с едно мое предаване, но нека оставим това за следващия брой. Така или иначе ще стартира през новата година и ще разберете за него.


Работя и по нов, проект свързан с кратки ежедневни медитации. Част от тях ще излязат като карти за самостоятелна работа и слушане за всеки ден от месеца, но ще ги качим скоро в онлайн платформата ми за йога и медитация: www.yogatime.bg


Всъщност, нека завършим с подарък за читателите на любимото ми списание – код за 50% отстъпка от първия им месечен абонамент за нея, както и за първото им посещение в студиото ми Salt&Art. Там ще могат да посетят солната стая, така полезна за повишаване на имунитета и предпазване от вируси в момента, както и първата въздушна йога със спелео- и халотерапия. Сигурна съм, че практикуването на йога и медитация подобрява качеството на живот на всички, които се занимават редовно, и ще се радвам, ако допринеса за това. Желая ви да не отлагате щастието, да преодолявате страховете си, да рискувате и да имате време за самоусъвършенстване и грижа за себе си, защото всичко започва отвътре.


Опитайте. Опитайте в този момент да се усмихнете, усмихвайте се по-често и без повод, правете добро ежедневно, практикувайте йога, научете се да медитирате, и ще видите промяната в себе си и околните. Хората и светът около нас са до голяма степен нашето огледало. Животът е просто една игра.


ЧЕТЕТЕ ОЩЕ В БРОЯ:


Монолози на душата

Как да се справим със загубата на близък човек. От Мариела Илиева


Шесто чувство

Как да преживеем кармичната любов? От Цветелина Каменова


Астрология

Йоана Йорданова и нейният Астрологичен компас за 2024 година. Интервю с астроложката на Алина Петрова


В кадър


Неудържимата Нели Чунчукова. Интервю с актрисата на Рая Господинова


Хора

Проф. д-р Ангелина Влахова, д.м.: Професор, ръководител на катедра, зъболекар и майка на три деца!  Интервю на Рая  Господинова с най-младия професор и най-младия ръководител на катедра в МУ-Пловдив


Личностно развитие 

Петя Белчева-Гемюнден: Любовта на следващо ниво идва, когато сме осъзнати. Интервю на Алтънай Фикриев-Найчи с първия треньор, завършил школата на Тони Робинсън и Клое Маданес по междуличностни отношения в България


Предколедна равносметка. От Звезделина Първева


Без рамка

Емона Карагьозова и младите дами в бизнеса. Интервю с основателя на клуб „Младите дами в бизнеса“ на Алтънай Фикриев-Найчи


Разказ

Хубав ден у дома. От Севда Василева


В лабиринт. От Галена Върбева


Читателски клуб 

Белият цвят на тревата. Откъс от сборника с разкази „Белият цвят на тревата“ от Албена Фурнаджиева


Храна за тялото и душана


Тиквата – кралицата на есента. Рецепти от кулинарно училище Amuse Bouche


Ден на мавруда

Южен Сакар и винените му отбивки. От Мира Баджева


Пътешествия

Фундата – райското кътче на Румъния, което чака да бъде открито и от българите. От Лилия Попова


Поезия? Поезия!

Стихове от Тихомира Панайотова


Хубавини

Нови продукти за красота


Места/неща 

Новото бутиково бижу L’Ambassade de Katarzyna. Петзвездното шато край Свиленград има амбицията да утвърди България на винената карта на света. От Лилия Попова


В час/музика

Пътешествието на „Малкият принц” от Бродуей до София. Невероятната история на Екзюпери, пресъздадена във великолепен спектакъл пристига у нас през януари


В час/книги

Татко е тук. Новата книга „Татко“ от Елен Делфорж и Кантен Гребан поставя началото на кампанията „Татко е тук“, посветена на всички татковци


Джаджи

От Япония с любов. Съвети от Соня Славчева


Източник - списание Жената днес

Няма коментари:

Вестник Галерия

Вестник Уикенд, брой 46- целия брой

Участие в проучвания срещу заплащане

Времето в момента

Ads